2020-04-08 , 498 Views

2020-1 학기 휴학 신청 및 접수 관련 안내 / Announcements Regarding Leave of Absence Application and Acceptance for Spring 2020 / 2020学年第1学期休学申请及受理通知

외국인 유학생이 휴학을 신청할 경우, 학부와 대학원생 모두 국제학생팀에 방문하여 체류확인을 받을 의무가 있습니다(국제대학원 제외). 이때 휴학원서를 지참하여 확인을 받는 것이 원칙입니다.

 

그러나 코로나 바이러스 감염증 예방을 이유로 해외 거주 중이거나 방문이 어려운 학생이 많은 바 2020-1학기에 한하여 현재 국제학생팀에서는 마이유레카 온라인 신청 후 이메일로 휴학원서를 받고 있습니다. 자세한 내용은 아래와 같습니다.

 

구분

제출 서류

학부

휴학원서(이메일로 파일 제출)

대학원생

휴학원서(이메일로 파일 제출)

지도교수, 학과장 서명 혹은 날인 필요

서명 혹은 날인이 불가능한 경우 휴학 사실을 확인한 이메일로 갈음함

 

 

1. 공통

- 이화포탈정보시스템 유레카통합행정(마이유레카) 학적 휴학신청을 통해 신청

휴학신청 시 팝업되는 원서를 PDF 파일로 저장하여 아래의 양식과 함께 gsc@ewha.ac.kr로 이메일 송부

이메일 양식:

  1. 학번

  2. 이름

  3. 휴학원서 이메일 제출 사유(ex. 현재 해외에 거주 중이라서 직접 낼 수 없어요)

  4. 휴학 사유(ex. 코로나 바이러스 감염증 예방)

 

2. 대학원생 추가 해당사항

대학원생은 휴학원서와 함께 지도교수님과 학과장님의 확인 내용을 보내야합니다

원서에 지도교수님과 학과장님의 서명 혹은 날인을 받는 것이 원칙이나 어려울 경우 지도교수님과 학과장님의 확인 이메일로 갈음할 수 있습니다. 휴학원서 송부 시 같이 보내주세요.

 

3. 유의사항

휴학 신청 후 당일 16시까지 원서 도착 분(대학원생의 경우 지도교수, 학과장의 확인 포함)에 한해 당일 접수처리 됩니다. 아래의 예시를 참고해주세요,

 

휴학신청일

원서 등 서류 송부일

휴학접수일

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 10.

2020. 4. 10.

 

(, 휴학원서와 지도교수, 학과장 확인 사항에 문제가 없어야 함. 문서에 문제가 있을 경우 서류 접수 불가능함)

휴학원서가 국제학생팀으로 올바른 형식으로 도달해야 휴학 접수가 가능합니다.

원서는 휴학 신청 즉시 송부해야하며 원서는 등록금 반환 마감 기한 내 접수되어야 휴학 신청이 완료됩니다.

이메일 보내기 전 원서에 문제가 없는지 반드시 확인 바랍니다. 원서가 도달하지 않거나 원서에 문제가 있는 경우(ex. 파일 깨짐 현상) 접수처리 불가함을 알려드립니다.

마이유레카의 휴학신청 메뉴에서 원서 출력 및 저장이 불가능하다면 인터넷 브라우저에 팝업 차단이 되어 있지는 않은지 확인하십시오.

대학원생의 경우, 지도교수와 학과장 두 분 모두의 확인이 필요합니다. , 만약 아직 지도교수님이 배정되지 않았다면 학과장님의 확인만 받으셔도 됩니다.

2020-1학기 등록금 반환금액(등록 이후 휴학하는 경우)

  등록금을 납부한 후 휴학한 학생은 휴학 접수일(*휴학 신청일 아님)에 따라 반환금액이 차등 적용됩니다.

 

휴학원서 접수일

반환금액

학기 개시일 3주일 이내(3/1~3/21)

휴학 당시 수업료 전액 반환

학기 개시일 37일 이내(3/22~4/6)

휴학 당시 수업료의 5/6

학기 개시일 67일 이내(4/7~5/6)

휴학 당시 수업료의 2/3

학기 개시일 90일 이내(5/7~5/28)

*마감일 변동 없음

휴학 당시 수업료의 1/2

이화여자대학교 홈페이지 휴학 안내사항 참고
(http://www.ewha.ac.kr/ewha/etc/leave01.do)

 

추가 문의사항: gsc@ewha.ac.kr


 

When applying for leave of absence, all international students must visit the International Student Affairs Team(ISAT) to receive confirmation regarding their visa (exception: Graduate School of International Studies students). The ground rule is that the student should visit the ISAT office with a hard copy of the application for leave of absence.

 

However, for Spring 2020, the ISAT is receiving leave of absence applications via email after online application on EUREKA. The details are as follows.

 

Program

Documents to submit

Undergraduate

Leave of absence application(submit via email)

Graduate

Leave of absence application(submit via email)

Need to receive a signature of stamp of your academic advisor and dean

Signatures and stamps can be substituted by a confirmation email by your academic advisor and dean

 

 

Applicable for All Students

Apply for leave of absence through Ewha Portal > MY EUREKA > Academic Affairs > Leave of Absence request

Save the application file in PDF which will pop-up when applying for leave of absence, and send an email to gsc@ewha.ac.kr with the below information.

Information to be included in the email:

  1. Student ID #:

  2. Name:

  3. Reason for submitting the application via email (ex. ‘I am currently staying out of Korea’)

  4. Reason for taking leave (ex. Preventing any problems that may be caused by COVID-19)

 

2. Additional Announcements for Graduate School Students

With the application form, you should send us a confirmation by your academic advisor and dean

The ground rule is that you need to receive a signature or stamp of your academic advisor and dean, However, if it is impossible to do so, you may replace the signature or stamp with a confirmation email written by your academic advisor and dean. Please send this along with your application.

 

3. Caution

In order to get the application accepted on the day you apply for leave of absence, you must submit the application (for graduate school students, you must submit a form of confirmation by your academic advisor and dean along with the application) until 16:00. Please refer to the table below for an example:

 

Application via EUREKA

Submission of Documents

Application Acceptance

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 10.

2020. 4. 10.


(In order to get your application accepted, the submitted documents should be legible with no problems. When there is a problem with the documents, it cannot be accepted)The application form should be sent to ISAT in time and should be legible in order to proceed.

 

The application form should be sent to ISAT as soon as possible after applying via EUREKA and your application should be accepted within the tuition refund period deadline for the leave of absence process to be proceeded.

It is the students‘ responsibility to check if the application file contains no problems. If the application does not reach us or if there are problems with the application (e.g. unable to identify due to file format), it is impossible for us to proceed to acceptance of the application.

If you cannot print or download the application form, on EUREKA, please check if your internet browser blocks any pop-ups from websites.

For graduate school students, you must receive confirmation from both parties your academic advisor and dean. If your academic advisor has not been assigned yet, you may receive confirmation only from the dean.

Tuition Refund (Students on leave after registration

  Students on leave after registration will receive a tuition refund according to the leave of absence acceptance date (NOT application date).

 

Leave of absence acceptance date

Refund amount

3 weeks from the first day of classes

(Mar 1 ~ Mar 21)

Full tuition refund

 

Up to 37 days from the first day of classes

(Mar 22 ~ Apr 6)

5/6 of tuition refund

Up to 67 days from the first day of classes

(Apr 7 ~ May 6)

2/3 of tuition refund

Up to 90 days from the first day of classes

(May 7 ~ May 28)

1/2 of tuition refund

 

Announcements regarding leave of absence on EWHA’s official website

(http://www.ewha.ac.kr/ewha/etc/leave02.do)

Inquiries: gsc@ewha.ac.kr


 

外国留学生在申请休学时原则上本科与大学院生都必须本人亲自前往国际学生组进行滞留信息确认(国际大学院生除外)同时当面提交休学申请材料

 

但由于新型冠状病毒疫情针对目前在海外居住以及无法前往国际学生组的学生只需在EUREKA上完成2020-1学期休学网上申请将休学申请材料以邮件的形式发送与国际学生组即可具体内容如下:

 

类别

提交材料

本科生

休学申请表(以邮件形式发送文档)

大学院生

休学申请表(以邮件形式发送文档)

需要有指导教授和学科长签字

若无法获得签字需要提交指导教授和学科长同意休学的邮件

 

 

1. 所有休学申请者

- EUREKA 유레카통합행정(마이유레카) 학적 点击휴학신청

休学申请后将弹窗显示的申请表以PDF文档保存并将其按照以下邮件书写要求发送至gsc@ewha.ac.kr

邮件书写要求:

  1. 学号

  2. 姓名

  3. 邮件提交休学申请表的原由(ex. 현재 해외에 거주 중이라서 직접 낼 수 없어요)

  4. 休学原由(ex. 코로나 바이러스 감염증 예방)

 

2. 大学院休学申请者附加材料

大学院生需要将指导教授与学科长的确认内容和休学申请表一起提交

原则上指导教授和学科长需要在本人的休学申请表上签字但如果无法签字可用指导教授与学科长的同意休学邮件代替请在提交休学申请表时将指导教授与学科长发送的邮件一起提交

 

3. 注意事项

休学申请后休学申请表若在当天16(韩国时间)以前到达国际学生组(若为大学院生还应包括指导教授和学科长的同意邮件)休学申请方可当天受理请参考以下示例

休学申请日期

提交材料日期

休学申请受理日期

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 8.

2020. 4. 10.

2020. 4. 10.

 

  (休学申请材料中若申请表指导教授和学科长确认邮件出现问题休学申请无法正常受理)

休学申请表只有以规定的形式到达国际学生组休学申请才可以被受理

完成休学申请后需及时发送休学申请表在学费返还期限内完成休学受理才能正常休学

请注意必须在规定时间内发送申请表发送邮件之前请先检查申请表是否有问题若申请表没有到达或者申请表有问题(ex.文档为乱码)休学申请无法受理

如果无法打印或保存休学申请表请先查看浏览器是否为"禁止弹窗显示"状态

大学院生休学需获得指导教授和学科长的同意但若目前还没有指导教授只获得学科长的同意即可

2020-1学费返还规定(注册后申请休学时)

  在学费缴费之后申请休学根据休学申请受理的时间(非休学申请时间)按照如下规定进行学费返还

 

休学申请受理时间

返还金额

开学后3周以内(3/1~3/21)

退还全额学费

开学后37天以内(3/22~4/6)

退还学费的5/6

开学后67天以内(4/7~5/6)

退还学费的2/3

开学后90天以内(5/7~5/28)

*截止日期没有变动

退还学费的1/2

请参考梨花女子大学主页休学说明
(http://www.ewha.ac.kr/ewha/etc/leave01.do)

 

咨询: gsc@ewha.ac.kr

 

Attachment
There is no Attachment
다음글
[체류관련] 2020. 4. 30. 만료 예정인 외국인 유학생의 D-2 비자 재연장 안내 / Sojourn (Visa) Re-Extended for D-2 Holders with Expiration Date of April 30th, 2020 / 关于有效期为2020年4月30日的外国留学生D-2签证再次延长通知
국제학생팀 2020-04-10 17:12:43.0
이전글
해외입국 서울거주자 차량 이용안내
국제학생팀 2020-04-07 16:10:20.0